- Online supermarkt Crisp heeft in een nieuwe financieringsronde 35 miljoen euro opgehaald, zo meldt het bedrijf donderdag in een persbericht.
- Onder de investeerders zijn familiefondsen en ondernemers Bas Beek (CompaNanny) en Sanne Manders (Flexport).
- De omzet van Crisp is het afgelopen jaar met 30 procent gestegen.
- Lees ook: Online super Crisp mag merknaam niet claimen in Europa: behoorlijke tegenvaller
Online supermarkt Crisp heeft 35 miljoen euro opgehaald in een nieuwe investeringsronde, zo meldt het bedrijf donderdag in een persbericht.
Het grootste deel van dat bedrag, 60 procent, is afkomstig van bestaande investeerders. Onder de overige financiers zijn familiefondsen als Bookmakers Investments en Timeless Investments, en ondernemers als Bas Beek (CompaNanny) en Sanne Manders (Flexport).
“We zijn trots op deze ronde, ook al kostte het meer moeite in het huidige klimaat”, stelt mede-oprichter en CEO Tom Peeters in het persbericht.
Bezorgdiensten kenden een snelle groei tijdens de coronapandemie, maar zien de markt nu stagneren. “Investeerders hebben echter kunnen zien dat we met Crisp duidelijk koers houden met een gezond product én een duurzaam model, in een onstuimige economie. Dat geeft vertrouwen”, zegt Peeters.
De omzet van onlinesupermarkt Crisp is het afgelopen jaar met 30 procent gestegen. Crisp geeft geen concrete omzetcijfers en verwacht vanaf de zomer van 2024 geen verlies meer te maken.
Crisp heeft B Corp-certificaat aangevraagd
Crisp werd in 2018 opgericht en is inmiddels actief in Nederland en België. De dienst maakt gebruik van elektrische bezorgbusjes en wil eind dit jaar helemaal CO2-neutraal zijn.
Afgelopen maand heeft de online supermarkt een B Corp-certificaat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen aangevraagd.
De kapitaalinjectie moet helpen bij het verduurzamen. "We focussen ons nu eerst op onze huidige markten, het realiseren van onze duurzaamheidsambities en ons bedrijfsresultaat", aldus Peeters.